14 Mayıs 2012 Pazartesi

Alessandro Del Piero - TOP 18



Keçeli kalemle yapılan 10 numaralı Del Piero formalarına mı, yoksa dışarıdan bakan gözlere estetik açıdan zor anlar yaşatan betonda kalktığı o rövaşata benzerine dünyanın en güzel golü muamelesi yapacak çocuğa mı; "neden, neye, kime bu özlem" bilmiyorum.

18 sezon, 18 gol

“Il Capitano” 20 Mayıs’ta Juventus formasıyla son maçına çıkıyor. Attığı tüm golleri defalarca izlemiş biri olarak 12 Mayıs sabahı Del Piero’nun Avrupa kupalarında attığı en güzel 10 golü seçmeye çalıştım. (Bu hem uzun zamandır yapmayı düşündüğüm bir şeydi, hem de bu sayede akşamki Fenerbahçe - Galatasaray maçına kadar zaman geçirmiş olacaktım.) Seçim sırasında epey zorlandım, hatta gerildim. “Aaa şu da vardı”, “Eh, ama onu ligde atmıştı” filan derken “Madem ki bu gece ayrılacağız; 5 gol de Serie A’dan olsun, öyle olmuşken Lehmann’a 120 derecede ısıttığı pizza da buzluktan çıkıversin” fikrinde karar kıldım. Sonuç olarak 10’u Avrupa kupaları ve 5’i Serie A’da, 3’ü de milli formayla -büyük turnuvalarda- atılmış “en güzel Del Piero golleri”ni "gönlümce" sıraladım. Afiyet olsun.



"18 sezon, 18 gol" olayında farkında olmadan Ayhan Akman'ın 18 numaralı forması ve 18. şampiyonlukla futbolu bırakması mucizesinden etkilenmiş olabilirim.

2011/2012

Taksici: "Çok streslisin ya... Bi' rahat ol ya... Kimseye yetişmeye değmiyor! Bırakacaksın, onlar sana yetişecek!" (Balık tutmaya gittik.)

5 yorum:

bianconera dedi ki...

Dortmund'a finalde attığı golün apayri bir kalitesi var.

berhan.felek dedi ki...

İtalyan beyefendisi , büyük topçu , usta sol ayak , efsane 10 numara Del Piero'nun klasına yakışan bir video . Özellikle arkaplandaki müzikler çok başarılı , ellerine sağlık .

Kojiro Hyuga dedi ki...

@ berhan.felek

dostum usta sol ayak demişsin, bu adam sağ ayak.

berhan.felek dedi ki...

ne yani koskoca del piero sol ayagı kötü mü ?

Kojiro Hyuga dedi ki...

@ berhan.felek

hahahahaha